
Działalność Gospodarcza | Urząd Stanu Cywilnego | Ewidencja Ludności
Dodatki Mieszkaniowe | Nieruchomości | Ochrona Środowiska
Podatki | Sprawy Budowlane | Świadczenia Rodzinne | Pozostałe
Dodatki Mieszkaniowe | Nieruchomości | Ochrona Środowiska
Podatki | Sprawy Budowlane | Świadczenia Rodzinne | Pozostałe

Rejestracja zgonu - Akt zgonu
Urząd Miejski Lubień Kujawski ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
tel: 54 284 43 32,
fax: 54 284 35 00, e-mail: usc@lubienkujawski.pl | |
|
KARTA USŁUG NR. 9 |
Nazwa Usługi |
Sporządzenie aktu zgonu |
Podstawa
Prawna |
Art. 92 – 95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. 2014, poz. 1741 ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 5 lutego 2015 r. w sprawie przenoszenia aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r., poz. 204)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 lutego 2015 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r., poz. 225)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r. poz. 194)
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 11 lutego 2015 roku w sprawie wzoru karty zgonu (Dz. U. Z 2015 r. poz. 231)
|
Wymagane Dokumenty
|
karta zgonu
dowód osobisty osoby zmarłej
dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon (do wglądu)
/w przypadku, gdy przyczyna zgonu nie była naturalna zezwolenie z prokuratury prowadzącej sprawę/
|
Miejsce
Załatwienia Sprawy
|
Urząd Stanu Cywilnego w Lubieniu Kujawskim |
Sposób
Załatwienia Sprawy |
Zgłoszenia zgonu dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu albo miejsce znalezienia zwłok w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu, 24 godziny od zgonu, jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej
Zgłoszenia zgonu dokonują: współmałżonek, wstępni, zstępni, krewni boczni do 4. stopnia pokrewieństwa oraz powinowaci w linii prostej do 1. stopnia.
Akt zgonu sporządzany jest na podstawie karty zgonu i protokołu dokumentującego zgłoszenie zgonu podpisanego przez osobę zgłaszającą zgon i kierownika urzędu stanu cywilnego.
Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu jeden bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu.
Zarejestrowanie zgonu przez kierownika urzędu stanu cywilnego w rejestrach państwowych spowoduje unieważnienie dowodu osobistego osoby zmarłej
|
Termin
Realizacji |
W dniu dokonania zgłoszenia. |
Opłaty
|
Brak |
Tryb
Odwoławczy |
Nie przysługuje.
|
Uwagi
|
- |
Pliki do pobrania
metryczka
Wytworzył: Piotr Przybysz (20 lutego 2017)
Opublikował: Kacper Sołtysiński (20 lutego 2017, 12:31:18)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 147